, , , , , , , , , , , ,

Rencana perjalanan ke Australia


Itinenari perjalanan ke Gold Coast, Australia sudahpun keluar. Maaflah kalau terasa saya ni terover sikit bila setiap kali sebut Gold Coast mesti nak tulis Australia. Sebabnya sebelum ni ada orang bertanya kepada saya, Gold Coast di Sepang tu ke? Hehe..segan nak jawab. Dulu pernah honeymoon kat Gold Coast Australia tapi Gold Coast Sepang belum pernah sampai lagi.

Kami akan berkumpul berkumpul di KLIA pada 15 Februari 2014, jam 5.30 petang. Seperti biasa sesi penerangan ringkas akan diberikan oleh tour leader kumpulan bas masing-masing sebelum menaiki pesawat menuju ke Australia. Kami dijangka akan kembali ke Malaysia pada 20 Februari 2014.

Selama enam hari ketiadaan saya dan isteri, anak-anak kami akan dijaga oleh ibu mertua saya yang akan tinggal di rumah bersama anak-anak dan pembantu rumah. Mujurlah ada mak mertua yang sudi menolong dan sudah ada pembantu rumah. Hendak hantar anak-anak ke kampung selama enam hari memang tak boleh sebab tak mahu anak sulung kami ponteng kelas.

Hari pertama :- 
Menaiki pesawat Singapore Airlines ke Queensland, Brisbane.

Hari kedua :-
Melawat Paradise Country Farm (Desa Ladang Paradise)

Paradise Country Farm di Gold Coast Australia

Menginap di Outrigger Surfers Paradise Hotel


Outrigger Surfers Paradise Hotel di Gold Coast Australia

Hari ketiga :-
Berseronok dalam Warner Brothers Movie World


Movie World di Gold Coast Australia

Hari keempat :-
Berseronok dalam Sea World
  
Sea World di Gold Coast Australia

Hari kelima :-
Membeli-belah di Harbour Town Factory Outlet


Harbour Town Factory Outlet di Gold Coast Australia

Melawat Bandar Brisbane sebelum berangkat ke Lapangan Terbang Brisbane

Hari keenam :-
Tiba di Kuala Lumpur

Rencana Perjalanan ke Brisbane dan Gold Coast
Walaubagaimanapun, rencana perjalanan ini bukanlah muktamad. Kadangkala ada kumpulan yang bersepakat untuk menukar tempat lawatan setelah dipersetujui ketua rombongan atau terpaksa diubah atas sebab yang tertentu. Mengikut pengalaman saya ketika melawat Movie World dulu, masa satu hari yang diperuntukkan memang padan sebab banyak permainan dan aktiviti yang boleh dilakukan sepanjang hari itu.

Saya bersyukur kerana sekali lagi dapat melayakkan diri bersama-sama rakan kongsi melancong ke luar negara secara percuma. Ya, percuma sepenuhnya tanpa sebarang bayaran termasuklah Visa dan insurans perjalanan. Kalau anda suka melancong bolehlah hubungi saya atau isteri saya, Adibah. Kami memerlukan ejen dari seluruh negeri untuk sama-sama menambah pendapatan dan melancong ke Shanghai pula selepas ini.


Share:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan